SUSHI TIME

Goedemorgen iedereen.

Zondag heb ik met mijn vriend sushi gemaakt.
We love sushi..
en omdat het best een prijsje heeft in een echte sushi bar,
hebben wij het geprobeerd om zelf te maken.
Ik kan jullie vertellen het is aardig gelukt,
vind ik zelf 🙂 !!
Ik laat jullie het wel even zien.

Afbeelding
& wat vinden jullie ervan?!

We hebben wel voor makkelijk gekozen..
Ik moet ook eerlijk zeggen dat van wat ik tot nu toe heb gegeten van sushi..
Dit wel de lekkerste sushi vind..
En dan bedoel ik de sushi die er ook zo uit ziet bij de sushi bar.
*ik ben zo slecht in namen,Ik zou niet weten hoe ze mogen heten*
Helaas raak je van sushi gauw vol.
Toen ik er aan begon en klaar was met het maken, hoopte ik dat ik veel meer had.
Maar me mond was groter dan me maag en ik had wel genoeg op.

het maken :

Ook het maken van sushi is makkelijk.
NOOIT GEDACHT!
Ik zal het jullie een beetje vertellen.
– Je moet alle spulletjes kopen..  * je kan ook makkelijk doen en een pakket van 6 of 7 euro kopen.
Wij hebben het los gekocht.
– Sushi rijst koken * niet normale rijst * dan gaat het nooit lukken.
Hoe je dat moet koken staat ook allemaal op de sushi rijst pak.
Als de rijst plakkerig is na het koken dan is de rijst al goed.
En ohh wat was ik blij dat de rijst plakte *haha.
Je snijd de vis en groente in stukjes.. zorg er wel voor dat het gaat passen..
Zo ongeveer:
Afbeelding
Ook moet je de houten onderlegger er bij nemen zodat je het mooi rond kan rollen.
Ook gewoon te koop bij de sushi spullen.
Zoals je ziet op de foto hierboven,
begin je met de rijst erop te doen en daarna je vis en groente.
Nu rol je het voorzichtig.
Beetje aanduwen zachtjes.
En rolt alleen het houten onderlegger terug.
zodat je het zo heb :
Afbeelding
Nu even nog snijden met een vochtige mes..
& dan heb je het resultaat
Afbeelding
en smullen maar!!
Nou makkelijker kan niet..
beetje team work en je bent na het rijst koken zo klaar! 🙂

Dit was mijn eerste ervaring zelf sushi maken.
Wat vinden jullie ervan?
Houden jullie ook zoveel van sushi?!

Zie jullie snel
Follow me on bloglovin of gewoon op wordpress.
XOxo

6 thoughts on “SUSHI TIME

  1. Ik hou echt heeeeel erg van sushi en ik heb het een keer geprobeerd zelf te maken! Het was eigenlijk makkelijker dan ik dacht al ben ik nog geen topchef in sushi, haha! Leuke foto’s en een leuke blog!! 🙂 X

Leave a Reply

